december 12, 2016

BLOGGER / ONLINE INFLUENCER

Wil je een bestemming, merk of bedrijf in the spotlight zetten? Een van de beste marketing manieren om naamsbekendheid te vergroten is door het samenwerken met een blogger of online influencer.

Waarom zou je een blogger of online influencer moeten inzetten voor marketing?

Bedrijven gebruiken al jaren advertenties, maar het inzetten van bloggers en online influencers voor campagnes is ook een krachtige vorm van marketing. Een bedrijf kan eenmalig een bedrag inzetten om advertentieruimte op te kopen in een tijdschrift, maar kan er ook voor kiezen om datzelfde bedrag te verdelen over meerdere influencers. Waarom zou jij moeten kiezen voor een blogger of online influencer bij een volgende campagne? Ik geef je een aantal redenen!

Waarom een blogger of online influencer inzetten?

1. Online influencers hebben vaak al een tijdje aan hun eigen naamsbekendheid gewerkt en een loyale groep volgers opgebouwd. Ze weten hoe ze jouw merk moeten promoten, juist omdat ze zelf al veel ervaring hebben in het promoten van hun eigen naam.

2. De interactie tussen online influencers en hun publiek is veel groter dan met een advertentie in offline media. Geïnteresseerden kunnen bijvoorbeeld vragen stellen, om extra informatie vragen of hun mening geven.

3. Het ligt natuurlijk aan de afspraken, maar vaak blijft de campagne bij een online influencer langer zichtbaar dan een eenmalige advertentie in offline media zoals kranten en tijdschriften.

4. De kans dat mensen iets boeken of kopen nadat een online influencer of blogger hier enthousiast over is geweest is natuurlijk aanwezig. Ze worden namelijk niet alleen als experts, maar ook als trendsetters gezien.

5. Met bloggers en online influencers kun je een campagne op verschillende creatieve manieren inzetten. Sommige mensen brengen een boodschap het beste over in een video, terwijl andere juist weer sterk zijn met woorden en foto’s. Op Corners of the World is alles overigens mogelijk, aangezien ik diverse content maak (tekst en beeld).

Lokker-Media-Productions-Jessica-Lokker-online-influencer

Blogger / online influencer voor Corners of the World

In april 2015 lanceerde ik de reiswebsite Corners of the World, waarbij ik de focus vooral leg op avontuurlijk (solo) reizen, backpacken en het leven als digital nomad. De blogs zijn een combinatie van praktische reistips en anekdotes over persoonlijke ervaringen. Hoe ik bijvoorbeeld voor een Balinese bruiloft werd uitgenodigd, in de sloppenwijken van de Colombiaanse hoofdstad Bogota terechtkwam, op date ging in het Cubaanse Havana zonder dat ik het in de gaten had of flauw viel voor het meest luxueze hotel in het Egyptische Aswan. Onderwerpen die regelmatig voorbijkomen zijn duurzaam reizen, reisfotografie en handige reisgadgets.

Enkele voorbeelden van samenwerkingen met Corners of the World:

1. Reisfotografie: 9 tips om met geweldige foto’s thuis te komen – Webprint (hier te lezen)
2. Pretty Picture Time #15: Lesbos in Griekenland – Zoover  (hier te lezen)
3. Vliegperikelen: vertraagde vluchten en verloren bagage + tips – EUclaim.nl (hier te lezen)
4. Kom in de Colombia stemming! – Colombia.nl (hier te lezen)
5. Must read om de reisfotograaf in jezelf te wekken! – Vink Academy (hier te lezen)
6. Pretty Picture Time #19 – Sprookjesachtig Tunesië – Tunesisch Verkeersbureau (hier te lezen)
7. Rondreis West-Amerika: 6x wat te doen in Yosemite National Park – Kras (hier te lezen)

Samenwerken?

Wil je met mij samenwerken? Hartstikke leuk! Stuur mij een berichtje via info@lokkermedia.nl om de mogelijkheden te bespreken. Het is mogelijk om een mediakit van Corners of the World per mail toegestuurd te krijgen.